Pulchne, bezglutenowe racuchy z jabłkami

bezglutenowe racuchy z jabłkami













Idealne na kolację i raczej szybkie w przygotowaniu. Sprawdziły się również jako drugie śniadanie w pracy - po podgrzaniu w piekarniku lub mikrofali były jak świeżo usmażone. 
Z podanych składników wychodzi kolacja dla 3 osób - ok 12 sporych racuchów.

Składniki:

300 ml mąki bezglutenowej biszkoptowej - użyłam własnej mieszanki
100 ml mąki kukurydzianej
1 opakowanie drożdży suszonych
2 czubate łyżki cukru
400 ml mleka
1 duże jajko
1 duże, kruche jabłko - ja użyłam championa
tłuszcz do smażenia - ja użyłam mieszanki smalcu i oleju (smalec nadaje fajnej kruchości) ale można też użyć samego oleju

Mąki i drożdże wymieszać. Cukier rozpuścić w ciepłym mleku.
Jajko roztrzepać. Ciepłe mleko i jajko dodać do mąki i dokładnie wymieszać, najlepiej mikserem. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia - 30 minut wystarczy. Ciasto nie musi rosnąć długo bo temperatura na patelni zmusi drożdże do intensywnej pracy.
W międzyczasie obrać jabłko, pokroić na równe kawałki o grubości ok. 2-3 mm.
Dodać do wyrośniętego ciasta i wymieszać.
Na patelni rozgrzać tłuszcz, łyżką zmoczoną w zimnej wodzie nakładać ciasto z jabłkami, lekko rozpłaszczyć i smażyć na złoto z obu stron.
Podawać posypane cukrem pudrem, albo i nie:-)


bezglutenowe racuchy z jabłkami


bezglutenowe racuchy z jabłkami


Smacznego:-)

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentuj, opiniuj, proponuj... z chęcią dowiem się co myślisz o moich kuchennych poczynaniach.