Szybka, bezglutenowa tarta z jabłkami

bezglutenowa tarta z jabłkami













Tarta z jabłkami to wypiek z serii "chce mi się czegoś słodkiego":-)
Tę tartę robi się bardzo szybko, ma fajny szarlotkowy smak i można pokombinować z jej składnikami...
No i ma bardzo dużo jabłek w stosunku do ilości ciasta:-)

Składniki:

250 ml mąki bezglutenowej biszkoptowej - użyłam własnej mieszanki mąki bezglutenowej biszkoptowej
50-100 ml cukru
1/2 kostki margaryny lub masła
1 jajo
2-3 łyżki kwaśnej śmietany

Mąkę wymieszać z cukrem. Dodać margarynę i zagnieść tak jak kruszonkę. Następnie dodać jajo i śmietanę w ilości takiej aby ciasto nie było za rzadkie.
Zagnieść ciasto i schłodzić albo ok 60 minut w lodówce albo 20 minut w zamrażalniku. Ja wybrałam wersję szybszą...:-)

bezglutenowa tarta z jabłkami

Nadzienie:
2-3 duże jabłka
2-3 łyżki cukru brązowego
smażone jabłka

Po schłodzeniu ciasta należy je szybko rozwałkować i przełożyć do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. Ja wybrałam formę to tarty. 

Wyłożone ciasto podziurkować widelcem, żeby nie zbąblowało podczas pieczenia. 
Na ciasto rozsmarować smażone jabłka - w ilości zależnej od upodobań.
Na smażone jabłka ułożyć plasterki surowych jabłek.
Jabłka posypać cynamonem i cukrem.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (bez termoobiegu) i piec 45 minut.
Po wyjęciu poczekać do przestygnięcia.
Świetnie smakuje z lodami...:-)

bezglutenowa tarta z jabłkami

bezglutenowa tarta z jabłkami

Smacznego 😃

Komentarze