Bezglutenowe babeczki buraczane

babeczki bezglutenowe











Szybkie, smakowite i pulchne babeczki z dodatkiem buraków czerwonych, z czekoladową polewą z wielkanocnych króliczków i jajek. 
Smaku buraków zupełnie nie czuć w gotowych babeczkach a zapewniają fajną wilgotność, która utrzymuje się dłużej. 
Dla mnie to sposób na przemycenie mojemu niejadkowi buraków i fajny słodycz 😉 


Składniki na ok 20 sztuk

270 g mąki bezglutenowej
3 łyżeczki kakao
180 g cukru brązowego (może być oczywiście biały)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
3 jaja
ok. 200 g puree z buraków czerwonych - kupuję gotowe buraki i traktuję je blenderem
150 ml oleju rzepakowego
100 ml mleka
ewentualnie kilka kropel esencji z wanilii

Suche składniki wymieszać - mąka, kakao, cukier, proszek i soda. 
Mokre składniki lekko zmiksować - do połączenia składników. Dodawać partiami suche składniki i miksować do połączenia całości. Nie należy nazbyt długo miksować, żeby zbytnio nie napowietrzyć ciasta.
Ciasto będzie dosyć rzadkie ale i tak wyrośnie i będzie pulchne. Ciasto nakładać do papilotek do pełnej wysokości foremek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na 20 - 25 minut - piekłam z termoobiegiem. 
Gotowe babeczki wystudzić i polać przygotowaną polewą.

Polewę zrobiłam z czekolady pozostałej z jednego wielkanocnego króliczka, jednego jajka czekoladowego i 8 kostek zwykłej czekolady. Czekoladę wrzuciłam do garnka, wlałam 2 łyżki mleka i całość podgrzałam na małym ogniu do połączenia składników w gładką masę. Babeczki polewać od razu bo polewa szybko gęstnieje.

Smacznego 😋

Komentarze