Udka kurczaka w maślanym sosie garam masala

kurczak w garam masala















Uwielbiam orientalne smaki a w szczególności kuchnię hinduską. Energetyczne i rozgrzewające a niekoniecznie ostre połączenia przypraw w garam masala sprawiają, że moje podniebienie szaleje. 
To danie mogłabym zajadać do przesytu... ale niestety musiałam się podzielić 😉 
Można tutaj użyć  piersi z kurczaka. ja wolę mięso z udek - jest bardziej soczyste i zróżnicowane strukturalnie.

Składniki:


2 udka i 2 podudzia z kurczaka - miałam dwie ćwiartki, które podzieliłam na części i wytrybowałam
2 ząbki czosnku
1 łyżka soku z cytryny
1,5 łyżki przyprawy garam masala (najlepsza jest ze specjalistycznych, orientalnych sklepów)
1 duża cebula
1 łyżeczka słodkiej, mielonej papryki
1/4 łyżeczki cynamonu
1 duży pomidor
1 łyżka przecieru pomidorowego (ewentualnie)
100 ml śmietany 30%
1 łyżka masła
olej rzepakowy
sól
cukier
świeża kolendra do posypania

Udka należy wytrybować, usuwając wszystkie kości, chrząstki i większość ścięgien. Można również zdjąć skórę i nie używać jej. Ja zdjęłam skórę i zostawiłam ją. 
Wytrybowane mięso pokroić na mniejsze kawałki - można na niewielką kostkę lub tylko symbolicznie podzielić na czworo. Do mięsa dodać 1/2 łyżki garam masala, 1 łyżkę soku z cytryny, 1 łyżkę oleju, 1 łyżeczkę soli i 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę. Całość dokładnie wymieszać i odstawić na co najmniej 30 minut do zamarynowania. 

kurczak w garam masala

Na patelnię wlać maks 2 łyżki oleju, wrzucić cebulę pokrojoną w grubą kostkę i zeszklić. Następnie dodać 1 łyżkę garam masala, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczkę słodkiej papryki oraz 1/4 łyżeczki soli. Wymieszać i chwilę przesmażyć. Dodać pomidora pokrojonego w kostkę i przecier pomidorowy oraz 3-4 łyżki wody. Całość przemieszać, przykryć i dusić ok. 5 minut. Po tym czasie zblendować sos i dodać do niego śmietanę. Dokładnie wymieszać. 

kurczak w garam masala

Do sosu włożyć zamarynowane mięso, lekko wymieszać i dusić ok. 15 minut do miękkości. Duszenie wykonać pod przykryciem. Na koniec duszenia dodać czubatą łyżkę masła i chwilę poddusić. Można również dodać jeszcze kilka łyżek wody, jeżeli sos jest za gęsty. Doprawić dwoma szczyptami cukru i ewentualnie solą. Jeśli sos będzie za słodki lub za mało pomidorowy można dodać koncentrat pomidorowy 

kurczak w garam masala

Podawać z ryżem basmati, posypane świeżą kolendrą.

Smacznego 😋

Komentarze