Polewa z ptasiego mleczka

polewa z ptasiego mleczka












Zdarzyło mi się ostatnio znaczące nagromadzenie różnych gatunków ptasiego mleczka. Ogólnie bardzo je lubimy ale kiedy w szafie leży pięć paczek a obok góra innych, kuszących słodkości no to mus coś z tym zrobić. Akurat potrzebowałam polewy do babeczek i wyszła bardzo fajna glazura, którą wykorzystałam również na pierniczki.

Składniki: polewa na ok 30 babeczek


1 opakowanie dowolnego ptasiego mleczka
łyżka masła
100-150 ml mleka
1-2 łyżki kakao

Do garnka wlać 100 ml mleka i dodać masło - podgrzać. Dodać ptasie mleczko i poczekać aż się rozpuści jego wierzchnia warstwa. 


polewa z ptasiego mleczka

Środek nie rozpuści się więc całość trzeba potraktować blenderem.
Do całości dodać kakao - jeśli użyliście ptasiego mleczka w białej czekoladzie lub, tak jak ja, wolicie mocniej czekoladowy smak.
Ja użyłam mleczka kakaowego w białej czekoladzie i dodałam dwie łyżki kakao.
Jeśli polewa będzie nazbyt gęsta należy dodać jeszcze odrobinę mleka - do pożądanej gęstości. 


polewa z ptasiego mleczka

Ja wolę bardziej rzadką polewę, która na cieście tworzy cieńszą warstwę. 
Polewa szybko gęstnieje ale nie zastyga na twardo. Uzyskana polewa jest raczej sprężysta i lekko klejąca.

Smacznego:-)

Komentarze

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskakujący przepis, na pewno spróbuję! Jak do tej pory moją ulubioną polewą jest ta z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/polewa-czekoladowa-przepis/ Pięknie się błyszczy, bardzo dobrze rozprowadza po cieście. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentuj, opiniuj, proponuj... z chęcią dowiem się co myślisz o moich kuchennych poczynaniach.