Kanapki z mozarellą, rukolą i pomidorem

kanapki z mozarellą i pomidorem












Takie małe i szybkie danie ale za to fantastyczne w smaku.  
Zazwyczaj połowę zjada mi moja dwuletnia córeczka, która lubi wyraźne i ostre smaki.
A smak tej kanapki podkreśla sos balsamiczny - można go wykonać samemu lub kupić gotowy. Ja w tym przypadku idę na łatwiznę...:-)

Składniki:

kilka kromek pieczywa - u mnie bezglutenowe
mozarella z zalewy
pomidor
świeża rukola
masło
sól, pieprz
sos balsamiczny

Jeśli macie pieczywo, które nie jest nazbyt świeże dobrze jest je opiec i wystudzić przed przygotowaniem kanapek. 
Pieczywo posmarować masłem. Na wierzch położyć garść rukoli - wcześniej opłukanej i odsączonej. 
Ilość zależy od preferencji. Ja bardzo lubię wyraźny smak rukoli więc kładę sporą kupkę.
Na rukolę układamy plastry mozarelli - odsączonej z zalewy. Ja dodatkowo odciskam ją lekko w papierowy ręcznik - nie lubię jak zalewa leje się później po daniu.
Na mozarellę kładziemy plastry pomidorów. Lekko posolić, oprószyć pieprzem i skropić sosem balsamicznym.
I zajadać.

Smacznego:-)

Komentarze