Zupa dyniowa z kiełbasą lub mielonką


zupa dyniowa z kiełbasą















Sezon na dynię w pełni... Wykonawszy potwora dyniowego zostało mi trochę skrawków dyni, którą postanowiłam wykorzystać do sporządzenia zupy dyniowej. A ponieważ mąż mój stwierdził, że zupa musi mieć "wkładkę" więc pomyślałam o dodaniu do niej kiełbasy lub mielonki ze słoika, która akurat zalegała mi w lodówce. Przygotowując zupę można poprzestać na wersji bez mięska (tę zajadała moja córa) lub zrobić wersję "na bogato" i dodać trochę chabaniny. 

Składniki - na ok. 2 litry zupy:

500 g obranej dyni
1 duży ziemniak
1/2 pora - wykorzystałam zieloną część
1 średnia cebulka
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
sól, biały pieprz, 1/2 płaskiej łyżeczki cukru
mielonka ze słoika lub kiełbasa - najlepiej krucha i rozpadająca się 

Do garnka wrzucić ziemniaki, obrane i pokrojone w kostkę oraz dynię, również pokrojoną w kostkę. Dodać pora pokrojonego na grube plastry i cebulę, również pokrojoną w grube plastry. Zalać wodą, tak, aby przykryć wszystkie warzywa. Zagotować i gotować do miękkości ziemniaków i dyni - najlepiej, żeby się rozpadały.


zupa dyniowa z kiełbasą

Następnie dodać koncentrat pomidorowy i wymieszać. Pogotować chwilę. 
Zblendować całość na jednolity krem. Doprawić solą, pieprzem i odrobiną cukru dla podbicia smaku.

W tej wersji można podawać np. z kleksem kwaśnej śmietany i groszkiem ptysiowym.


zupa dyniowa z kiełbasą

Idąc dalej - do garnka wrzucamy mielonkę, porwaną na w miarę drobne kawałki lub kiełbasę, pokrojoną w ćwierćplasterki. 
Dobrze sprawdza się kiełbasa, która się rozpada pod wpływem gorąca - fajnie łączy się z zupką.

Podawać z chlebem lub groszkiem ptysiowym.

Smacznego:-)

Komentarze