Imprezowa sałatka z pieczarkami i groszkiem

sałatka na imprezę













Na ostatnie imieniny u teściowej postanowiłam urozmaicić powtarzalne menu i wykonałam sałatkę pieczarkową. No bo ile można jeść, doskonałą skąd inąd, sałatkę jarzynową:-)

Składniki:

500 g pieczarek
3 jajka
puszka groszku zielonego
1 średnia cebula sałatkowa
4 ogórki konserwowe - jeśli są malutkie można użyć więcej
majonez
sól, pieprz

Pieczarki umyć, pokroić na mniejsze kawałki i obgotować.
Ja miałam spore pieczarki więc pokroiłam najpierw na pół a potem na 4 plasterki.
W garnku zagotowałam wodę (ok 1,5 litra), dodałam płaską łyżeczkę soli, 1/3 łyżeczki cukru i łyżkę octu jabłkowego.
Po zagotowaniu wrzuciłam pieczarki i gotowałam ok 10-15 minut.
Odcedzić, wystudzić.
Jajka ugotować na twardo, wystudzić i obrać - pokroić w kostkę. 
Ogórki odsączyć z zalewy i pokroić w kostkę.
Cebulę pokroić na ćwierplasterki, zalać wrzątkiem na 2 minuty, odcedzić i wystudzić. Tak potraktowana nie będzie wydzielała charakterystycznego zapaszku i będzie delikatniejsza.
Przełożyć składniki do miski, dodać pieprz i majonez i wymieszać.
Dosolić.


sałatka na imprezę

Sałatka jest również idealna do pracy.

Smacznego:-)

Komentarze