Zupa krem z pieczonej dyni

zupa krem z pieczonej dyni














Zupka jest bardzo sycąca. Można ją wzbogacić mięsem lub pozostać tylko przy samych warzywach.
Dodając mniej imbiru można sporządzić wersję dla dzieci. 
Mojej dwuletniej córce doskonale smakowało, szczególnie, że podana była z kuleczkami groszku ptysiowego.

Składniki:

ok. 200-300 g pieczonej dyni - dynię upiekłam jeszcze w zeszłym roku i zamroziłam kilka porcji. Można dorzucać do zupy nawet w formie zamrożonej
2-3 średnie ziemniaki
1 średnia marchewka
pół pora lub mała cebulka - ewentualnie
300 ml rosołu
ok 2 cm świeżego imbiru lub imbir mielony
sól, biały pieprz

Bulion wlać do garnka, dorzucić ziemniaki obrane i pokrojone w kostkę.
Dodać marchewkę startą na jarzynówce oraz zamrożoną dynię.
Całość gotować do momentu aż ziemniaki będą miękkie.
Tak jak już pisałam, można dodać mięso (np. pierś z kurczaka) - wtedy całość będzie treściwsza.
Kiedy ziemniaki są miękkie należy zblendować całość na krem. Jeśli będzie za gęsty dolać wody, jeśli będzie za rzadki należy trochę podgotować i odparować. 
Doprawić solą, pieprzem i imbirem.
Podawać lekko przestudzone, z groszkiem ptysiowym lub grzankami - u mnie bezglutenowymi.
Zrobiłam wersję z mniejszą ilością imbiru i mięskiem - dla córki. Zjadała ze smakiem.


zupa krem z dyni pieczonej

zupa krem z pieczonej dyni

zupa krem z dyni pieczonej

Smacznego:-)

Komentarze