Truskawkowe ptasie mleczko z mleka skondensowanego

truskawkowa pianka













To słodkość idealna na upały. 
Deser jest super lekki, delikatny i puszysty - tak jak ptasie mleczko:-)
Nie licząc chłodzenia, robi się go bardzo szybko.
No i z założenia jest bezglutenowy:-)

Składniki:

500 ml mocno schłodzonego mleka skondensowanego niesłodzonego
3 -6 łyżek cukru pudru - przy trzech jest delikatnie słodko:-)
2 galaretki - ja użyłam pomarańczowych ale oczywiście można truskawkowe:-)
2 czubate łyżeczki żelatyny
truskawki

Jedną galaretkę rozpuściłam w 200 ml gorącej wody. Drugą rozpuściłam w normalnej ilości wody. Odstawiłam do przestudzenia.
Żelatynę zalałam ok 50 ml wody i odstawiłam do napęcznienia. Wstawiłam do gorącej kąpieli wodnej i rozpuściłam.
Dodałam do galaretki rozpuszczonej w 200 ml wody.
Mleko wlałam do wysokiej miski, dodałam cukier puder i ubiłam mikserem na pianę. Dodałam przestudzoną galaretkę z żelatyną i szybko wymieszałam.
Dodałam szklankę pokrojonych truskawek i miksowałam chwilę na największych obrotach.
Masę wylałam do tortownicy. Ponieważ nie byłam pewna czy nie będzie przeciekać, wyłożyłam tortownicę folią aluminiową. Ale masa szybko tężej więc jeśli ma się pewną tortownicę to nie trzeba.
Na wierzchu ułożyłam truskawki, lekko wciskając w tężejącą masę.
Wstawiłam do lodówki na jakieś 30 minut.
Następnie zalałam galaretką rozpuszczoną w normalnej ilości wody.
Wstawiłam do lodówki do zastygnięcia - najlepiej żeby zastygało przez noc lub co najmniej kilka godzin. 
Najlepiej smakuje schłodzone.
Ptasie mleczko można również zrobić w pucharkach.

Truskawkowe ptasie mleczko

Smacznego 😃

Komentarze