Bezglutenowe ciasto migdałowe z owocami

bezglutenowe ciasto migdałowe













Przepis ten znalazłam na czyimś blogu i niestety nie pamiętam teraz na czyim a sobie nie zapisałam...
Z góry przepraszam autorkę za to, że nie podaję jej autorstwa...
Przepis jest bardzo prosty. Ciasto wyszło pulchne ale jednocześnie wilgotne i miękkie.
W oryginalnym przepisie były maliny. Ja użyłam śliwek, które akurat miałam w zamrażalniku. 

Składniki:

8 jaj
200 g cukru drobnego
cukier waniliowy
otarta skórka z 1 cytryny i 1 pomarańczy
1/2 łyżeczki cynamonu
300 g zmielonych migdałów
ok. 300 g lekko rozmrożonych owoców

Żółtka oddzielić od białek. Żółtka zmiksować z cukrami na białą masę. Dodać otarte skórki oraz cynamon. Zmiksować. Dodać migdały i wymieszać. Białka ubić na sztywno i dodawać partiami do migdałów. Mieszać delikatnie ale w miarę szybko. Na koniec dodać do ciasta lekko rozmrożone owoce. 
Całość przelać do formy nasmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą bezglutenową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175stopni i piec ok50 minut. Sprawdzić patyczkiem czy upieczone. Po wyjęciu z piekarnika ostudzić o posypać cukrem pudrem.

bezglutenowe ciasto migdałowe

bezglutenowe ciasto migdałowe z owocami

bezglutenowe ciasto migdałowe z owocami

Smacznego 😃

Komentarze