Rukola z szynką parmeńską, pomidorami i parmezanem

rukola z szynką i pomidorami












Pomysł na tę sałatkę podpatrzyłam w Restauracji Wyspa Wisła w Stężycy. 
Posmakowała mi okrutnie więc przełożyłam przepis restauracyjny na domowe wykonanie.
Jest świetna. Zajadamy się nią regularnie:-)
Z podanego przepisu wyjdą dwie, sporawe porcje.

Składniki:

1/2 opakowania rukoli
1 opakowanie szynki parmeńskiej w plastrach - ja używam szynki szwarcwaldzkiej
1 opakowanie pomidorków koktajlowych lub 2 pomidory normalne
parmezan - tarty lub w kawałku
sos balsamiczny

Rukolę opłukać i osuszyć. Ułożyć na talerzach.
Na rukoli porozkładać kawałki szynki oraz pomidorki przekrojone na pół lub pokrojone w sporą kostkę.
Całość posypać wiórkami lub malutkimi plasterkami parmezanu. Kawałki parmezanu mam zawsze pod ręką. Kupuję sporą kostkę, kroję na kawałki i wrzucam do zamrażalnika. Idealnie się przechowuje i w każdej chwili można z niego skorzystać.
Na koniec sałatkę polać sosem balsamicznym.

Sos balsamiczny kupuję gotowy, można go jednak zrobić samodzielnie wygotowując ocet balsamiczny z miodem lub cukrem. Niestety trwa to trochę a poza tym unosi się bardzo mocny zapach octu. 

Można podawać z tostami chociaż ja tę wchłaniam bez żadnych dodatków.


rukolna z pomidorami i szynką

rukola z szynką parmeńską i pomidorami


Smacznego:-)

Komentarze