środa, 30 marca 2016

Mazurek bezglutenowy na spodzie migdałowym

mazurek na spodzie migdałowymNigdy wcześniej nie robiłam mazurka... chociaż mazurek uznawany jest za klasyczny wypiek wielkanocny to jakoś nigdy nie skusiło mnie jego zrobienie. 
W tym roku szukałam pomysły na wypiek inny niż standardowy sernik i makowiec i wpadłam na pomysł zrobienia mazurka na spodzie z mąki migdałowej. A ponieważ zalegała mi w lodówce chałwa więc polewa została zrobiona z mieszaniny chałwy czekoladowej i orzechów włoskich. Efekt wizualny jest niezły ale nie umywa się do efektu smakowego... 
Niebo w gębie:-) Mazurek zniknął piorunem:-)




Spód migdałowy

400 g mąki migdałowej - nie mieliłam sama migdałów, kupiłam gotową mąkę ale bez problemu można ją zrobić samodzielnie: migdały sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki, przesuszyć i zmielić
4-5 białek
maks 1/2 szkl cukru pudru

Mąkę migdałową i cukier wymieszać. Dodać białka i zagnieść ciasto. Ciasto będzie dosyć kruche.
Blachę średniej wielkości nasmarować masłem/ margaryną. 
Ciasto wyłożyć na blachę i wygnieść na całej powierzchni. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piec maksymalnie 30 minut. Ja piekłam 33 minuty i było to stanowczo za długo - ciasto za bardzo wyschło. Po upieczeniu przestudzić.
Na początku ciasto było strasznie twarde - myślałam, że będę musiała użyć siekiery do jego porąbania. Ale po dwóch dniach całość zmiękła i miała konsystencję ciasta kruchego.

mazurek bezglutenowy


Masa chałwowo - orzechowa

200 g chałwy
mały kubeczek śmietany 30%
100 g masła/ margaryny

1 szkl orzechów włoskich

Całość wrzucić do garnka i podgrzać do rozpuszczenia. Należy cały czas mieszać, żeby masa się nie przypaliła. Gdyby całość była za gęsta można dodać 2-3 łyżki mleka. Po rozpuszczeniu zblendować całość i wylać ciepłą masę na spód migdałowy. Na wierzchu posypać orzechami. Odstawić do całkowitego wystudzenia. I smacznego:-)

masa chałwowa

masa chałwowo-orzechowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj, opiniuj, proponuj... z chęcią dowiem się co myślisz o moich kuchennych poczynaniach.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...