Kurczak pieczony z warzywami i ziemniakami

kurczak pieczony z warzywami














Dzisiaj podaję przepis na obiad, który powinien nazywać się "matka ma wychodne"... 
Ja miałam wychodne tylko do pokoju ale jeśli wszystko się przygotuje to Pan-Mąż spokojnie sobie poradzi, nic nie zepsuje i, co najważniejsze, nie napracuje się:-)

Składniki:

Udka i podudzia z kurczaka - wzięłam dwie ćwiartki, które podzieliłam na części
Kilka małych ziemniaków
Kilka marchewek
Pietruszka
3-4 ząbki czosnku
Olej rzepakowy
Przyprawy: sól, pieprz, tymianek, ewentualnie mielona słodka papryka

Składniki są na oko ponieważ można je dowolnie konfigurować. Można dorzucić więcej ziemniaków, mniej marchewek i odwrotnie. Ziemniaki najlepiej wziąć małe. Można je również wrzucić do pieczenia ze skórką, jeśli się nadają.

Mięso należy umyć i osączyć z wody, ewentualnie osuszyć papierowym ręcznikiem. Posypać solą, pieprzem, tymiankiem i ewentualnie papryką słodką. Skropić olejem i wymieszać.
Ziemniaki obrać i pokroić w ćwiartki. Marchewkę i pietruszkę również obrać i pokroić w grubsze słupki. 
Warzywa również posypać solą, pieprzem i tymiankiem oraz skropić olejem i wymieszać.
Czosnek obrać.

Na dosyć głęboką blachę wyłożyć mięso i warzywa, dorzucić czosnek. Rozłożyć w miarę płasko, tak aby składniki nie wystawały z blachy. Całość przykryć folią aluminiową i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 1 godzinę i 15-30 minut. Na 15 minut przed wyłączeniem piekarnika zdjąć folię aluminiową i podrumienić całość bez przykrycia. Ja zawsze sprawdzam miękkość mięsa widelcem. Jeśli daje się lekko rozerwać to znaczy, że jest upieczone.


kurczak na obiad

Całość przygotowałam wcześniej i około 3-4 godzin czekało na upieczenie. Można tak zrobić ale trzeba pamiętać, żeby ziemniaki były dobrze pokryte olejem bo ściemnieją.

Taki obiadek podałam z sałatą polaną jogurtem. Żeby było coś zielonego i chrupiącego.
No i najważniejsze nie musiałam niczego pilnować, czy się nie przypali, wykipi, etc....

Smacznego:-)

kurczak z warzywami

udka z warzywami

udka pieczone z warzywami ziemniakami

Smacznego:-)

Komentarze