Własna mąka bezglutenowa - gryczana

alt="mąka bezglutenowa mieszanka własna"













Każdy kto jest na diecie bezglutenowej przyzna, że najwięcej problemów sprawia brak pieczywa. W sklepach można kupić pieczywo bezglutenowe jednak jest ono potwornie drogie, smak pozostawia wiele do życzenia a wartości odżywcze ograniczają się do wysokiej zawartości skrobi i praktycznie zerowej wartości składników mineralnych czy witamin. 

Z tego względu od początku diety podejmowałam próby pieczenia własnego chleba. Niestety większość prób kończyła się porażką... Produktem końcowym można było okna wybijać...

Do czasu aż trafiłam na stronkę http://dorota.in oraz http://puszka.pl. Dziewczyny fachowo opisały różne rodzaje mąk i ich właściwości. Podały również własne mieszanki, które sprawdziłam już kilkakrotnie w różnych wypiekach. Naprawdę wychodzą fajne wypieki, niewiele różniące się od tych glutenowych.

Podaję zatem moją/ zapożyczoną mieszankę mąki bezglutenowej uniwersalnej.

200 g skrobi kukurydzianej - biała, podobna do mąki ziemniaczanej
200 g mąki gryczanej niepalonej lub ryżowej ciemnej,
300 g mąki ryżowej jasnej
300 g skrobi ziemniaczanej
4 łyżeczki gumy guar - można pominąć

Już niedługo mam zamiar poeksperymentować i wrzucić do mieszanki mąkę kukurydzianą i jaglaną a gumę guar zastąpić siemieniem lnianym lub w ogóle pominąć. 

Skład ten sprawdza się w naleśnikach i chlebie. 

Jeśli chodzi o mąki to można je już kupić w większości supermarketów i to niekoniecznie na stoiskach ze zdrową żywnością, gdzie ceny idą razy dwa.... 
Ja zaopatruję się na miejscowym targu, gdzie przeróżne rodzaj mąk kupuję na wagę. Cena oczywiście jest korzystniejsza niż w markecie...

alt="własna mieszanka mąki bezglutenowej"

Mąkę kupuję na zapas i mieszankę też robię na zapas. Jest to wygodne i w każdej chwili można jej użyć.

W kolejnym poście wrzucę przepis na mój chlebek:-)

Komentarze