piątek, 19 maja 2017

Babka ziemniaczana z gotowanych ziemniaków

babka ziemniaczana z gotowanych ziemniaków

Świetny pomysł na obiad - babka ziemniaczana z sosem z pieczarek lub z gulaszem. Można też ją podać po prostu z gęstym jogurtem.
Moja babka jest z wędliną, ale można ją wykonać w wersji wege. 
Prosta w wykonaniu. 
Z podanych proporcji powstają dwie małe foremki. 




sobota, 6 maja 2017

Biała kiełbasa duszona z jabłkiem i cebulką

biała kiełbasa duszona z jabłkiem i cebulką


Świetny pomysł na szybki obiad po pracy. 
Biała kiełbasa uduszona z jabłkami i cebulką, odpowiednio doprawiona, podana z ziemniaczkami lub pieczywem i ogórkiem kiszonym lub konserwowym. 
Wykonanie całości zajmuje ok 30 minut. 





piątek, 5 maja 2017

Pulpety z indyka z pieczarkami i marchewką


pulpety z indyka z pieczarkami i marchewką


Doskonały sposób na przemycenie do diety małego niejadka marchewki i pieczarek. Moja córa zajadała aż miło :-) 
Zresztą nam też bardzo smakowały. 
Mięso z indyka zawiera bardzo mało tłuszczu, stąd po poddaniu obróbce cieplnej robi się bardzo suche i zbite. 
Po dodaniu do niego marchewki i pietruszki pulpeciki są mięciutkie i soczyste. 



sobota, 29 kwietnia 2017

Czerwona kapusta zasmażana z czerwonym winem i konfiturą porzeczkową

kapusta czerwona zasmażana z czerwonym winem


Wykwintne danie, doskonałe jako dodatek do mięsa. 
Kapusta jest lekko słodka, lekko kwaśna i ma lekki posmak wina. Idealnie sprawdza się ze zwykłym schabowym i wszelkimi mięsami pieczonymi lub smażonymi bez sosu. 
Przepis jest prosty w wykonaniu a jego wykonanie zajmuje około 30 minut.





piątek, 28 kwietnia 2017

Fistaszek - biszkopt z kremem z masła orzechowego

fistaszek
Biszkopt kakaowy przełożony słono-słodką masą z masła z orzeszków ziemnych, całość wykończona polewą czekoladową ze zmielonymi migdałami. 
Świetna mieszanka smaków i aromatów. 
Ciasto jest łatwe w wykonaniu chociaż trochę czasochłonne. 
Szczególnie przygotowanie blatów biszkoptowych. 
Ale całość jest warta grzechu... 😊




czwartek, 20 kwietnia 2017

Domowa mielonka wieprzowa z folii

domowa mielonka wieprzowa z folii
Powtórzę się po raz kolejny ale bardzo lubię domowe wędliny... Bo wiem co jem.
Lubię je również za to, że naprawdę łatwo je zrobić i można przy tym uzyskać dowolny smak.
W przypadku mielonki z folii trzeba jedynie zaopatrzyć się w specjalny rękaw foliowy do parzenia, a można go bez problemu kupić w necie lub w sklepach z artykułami masarskimi.
Polecam wykonać jej większą ilość i część zamrozić. Doskonale się przechowuje.


środa, 19 kwietnia 2017

Babeczki warzywne z parówkami

babeczki warzywne z parówkami
Lekkie i puszyste babeczki z warzyw, również mrożonych. Bardzo sycące.
Mają bogaty smak, doskonale smakują na ciepło, podane z dipem chrzanowym lub czosnkowym. 
Parówki można z powodzeniem zastąpić szynką konserwową lub całkowicie z nich zrezygnować, tworząc wersję bezmięsną.
Do wykonania zarówno w wersji glutenowej jak i bezglutenowej.


środa, 12 kwietnia 2017

Wielkanocny barszcz czerwony

barszcz czerwony z jajkiem i kiełbasą
Tradycyjne danie z Lubelszczyzny serwowane w wielu domach na Śniadanie Wielkanocne.
Niezwykle bogaty smakowo, treściwy i sycący barszcz z czerwonych buraków.
W mojej wersji wykonywany ekspresowo - pewnie mama by mnie zabiła wzrokiem ale trudno, mało casu... 😉
Doskonale sprawdza się również jako zwykły obiad, nie musi czekać do Świąt.
A najlepiej smakuje na drugi dzień, po przegryzieniu się smaków... Mniammm


niedziela, 9 kwietnia 2017

Surówka z czerwonej kapusty z porem i rodzynkami

surówka z czerwonej kapusty z porem i rodzynkami

Fajna, chrupiąca i rześka alternatywa dla tradycyjnej surówki z gotowanej czerwonej kapusty.  
Dobrze smakuje od razu po wykonaniu jak i dnia następnego. 
Prosta i szybka w wykonaniu. 
No i nie trzeba jej gotować 😊







sobota, 8 kwietnia 2017

Odwrócony makowiec na biszkopcie

makowiec na biszkopcie
Idealna alternatywa dla osób które lubią makowiec ale nie przepadają za wersją z kruchym ciastem.
Można użyć zarówno maku z puszki jak i masy makowej własnoręcznie przygotowanej. 
Ja zrobiłam własną bakaliową masę z suchego maku mielonego.
Całość wyszła idealnie - odpowiednio słodka, z dużą ilością maku i bakalii oraz niewielką ilością lekkiego ciasta biszkoptowego.


piątek, 7 kwietnia 2017

Szpinak z mozarellą i pomidorem do naleśników

farsz do naleśników

Smaczny, pożywny i lekki wege obiadek lub lunch do pracy. 
Naleśniki z farszem szpinakowym z mozarellą i pomidorem doskonale smakują z dipem czosnkowo-chrzanowym
Sam farsz jest prosty w wykonaniu. 
Całe danie jest trochę czasochłonne, a zwłaszcza smażenie naleśników. 
Ale smak wart jest zachodu😊




czwartek, 6 kwietnia 2017

Bakaliowa masa makowa z suchego maku mielonego

masa makowa z suchego maku mielonego

Samodzielnie wykonana masa makowa z maku mielonego jest sto razy smaczniejsza niż masa z puszki a jednocześnie dużo mniej pracochłonna niż masa, gdzie trzeba samodzielnie zmielić mak. 
No i wiem co jem...
Taką masę można wykorzystać zarówno do ciasta jak i do kutii. 
W tym przepisie masa makowa jest nafaszerowana bardzo dużą ilością bakalii.



piątek, 31 marca 2017

Sernik wiedeński z kaszką kukurydzianą

sernik wiedeński z kaszką kukurydzianą


Bezglutenowy sernik z kaszką kukurydzianą, oparty na klasycznym przepisie na sernik wiedeński. 
Bez spodu ale z dodatkiem rodzynek, skórki pomarańczowej i brzoskwiń, przykryty orzeźwiającą galaretką pomarańczową.
Klasyczny, świąteczny wypiek, zwięzły, puszysty i wilgotny.


piątek, 24 marca 2017

Pieczona szynka peklowana w zalewie

szynka peklowana


Domowa wędlina albo pieczeń do obiadu - zależy kiedy i jak grubo pokroimy:-) Doskonale smakuje zarówno na zimno, do kanapek jak i na ciepło, na obiad, koniecznie polane sosem. 
Marynowanie zajmuje kilka dni ale dzięki temu mięso jest dobrze doprawione nie tylko z wierzchu ale również w środku.



czwartek, 23 marca 2017

Boczek peklowany pieczony

boczek peklowany


Nie ma to jak samodzielnie przygotowane wędliny.
Boczek toleruję właściwie tylko w postaci własnoręcznie upieczonego kawałka mięska.
Na szczególne peany zasługuje boczek peklowany, który doskonale przechodzi przyprawami oraz słonością.
Nie tylko skóra czy wierzch są nasycone przyprawami ale całego mięsa.



sobota, 18 marca 2017

Jaglaczki kokosowe

jaglaczki kokosowe

Batoniki z gotowanej kaszy jaglanej, z wiórkami kokosowymi, bakaliami i polewą czekoladowo-kokosową
Bardzo proste w wykonaniu, aromatyczne i pełne odżywczych składników. 
Zdrowy słodycz bez żadnych polepszaczy i nadmiaru cukru i doskonała przekąska do pracy.



piątek, 17 marca 2017

Polewa czekoladowo-kokosowa z mlekiem w proszku

polewa czekoladowo-kokosowa z mlekiem w proszku


Uwielbiam tę polewę za fantastyczny posmak mleka w proszku i egzotyczny aromat kokosa. 
Najlepiej stosować ją do ciast i batoników ponieważ nie zastyga na zupełnie twardo. 
Doskonale smakuje na wszelkich batonikach muesli. 





czwartek, 16 marca 2017

Zapiekanka kalafiorowa z ziemniakami, szynką i twarogiem wędzonym

zapiekanka kalafiorowa
Bardzo sycąca i wyraźna w smaku zapiekanka oraz doskonały sposób na wykorzystanie zamrożonego kalafiora, który zalega w zamrażalniku. 
Najlepiej smakuje podana z jakąś kwaśną surówką lub po prostu z piklami - np. marynowaną dynią lub sałatką szwedzką. 
Można ją również podać na drugi dzień - podgrzaną w piekarniku lub podsmażoną na patelni, na niewielkiej ilości oleju. Podgrzewając na patelni najlepiej grzać na małym ogniu, pod przykryciem i nie mieszać a jedynie poruszać patelnią.


czwartek, 9 marca 2017

Zrazy schabowe z ogórkiem, boczkiem i chrzanem


zrazy schabowe z ogórkiem, boczkiem i chrzanem


Kolejne proste w wykonaniu i, jednocześnie, ciekawe w smaku danie. 
Łatwy, smaczny i odmienny sposób na podanie zwykłego schabowego. 
No i danie to jest dużo mniej kaloryczne w porównaniu do tradycyjnego schaboszczaka, panierowanego i smażonego na dużej ilości tłuszczu. 
Poza tym, jeden zraz z farszem wychodzi całkiem duży. 
Jak dla mnie to był na dwa razy...:-)



wtorek, 28 lutego 2017

Pączki bezglutenowe kładzione

pączki bezglutenowe kładzione


Najlepsze w tych pączkach jest to, że ich wykonanie zajmuje ok. 1h - od wymieszania ciasta do smażenia. 
A na dodatek w ogóle nie trzeba brudzić rąk. Pączki nakłada się łyżką na gorący tłuszcz a w efekcie otrzymuje się piękne, chrupiące i pachnące kuleczki, które rozpływają się w ustach....




sobota, 25 lutego 2017

Bezglutenowe pieguski

kruche ciastka z czekoladą


Szybkie ciasteczka z kawałkami czekolady, z mąki kukurydzianej i ryżowej. Kruche, aromatyczne, rozpływają się w ustach i są szybkie w wykonaniu. 
Można wykorzystać inne rodzaje mąki, ale mieszanka mąki kukurydzianej i ryżowej, szczególnie jasnej, daje najlepszą strukturę.





piątek, 24 lutego 2017

Rolada z piersi z indyka ze szpinakiem, boczkiem i suszonymi pomidorami

rolada z indyka ze szpinakiem i suszonymi pomidorami
Idealny przepis na kilka obiadów. Rolada wykonana jednego dnia może być wykorzystana jako danie obiadowe dnia następnego. No chyba, że zniknie w całości dnia pierwszego :-) 
W wykonaniu raczej prosta i stosunkowo szybka, nie licząc czasu potrzebnego na pieczenie. 
Smakowo... fajne połączenie chudej piersi z indyka, szpinaku, suszonych pomidorów i soczystego boczku. Całość idealnie dopełnia glazura żurawinowa i dodatkowo słodki sos żurawinowy.


czwartek, 23 lutego 2017

Boczek pieczony na ostro

boczek pieczony na ostro
Uwielbiam domową wędlinę. 
Po pierwsze za smak, który można uzyskać - właściwie taki jak się chce. A po drugie za to, że wiem co jem. 
Patrząc na etykiety niektórych produktów z kilometrową listą składników, coraz ważniejsze staje się świadome odżywianie. Szczególnie, kiedy można dostać mięso od znajomego hodowcy:-) 
Boczuś, który popełniłam jest super miękki, słodko-ostry i raczej szybki w wykonaniu. 



sobota, 18 lutego 2017

Sałatka ziemniaczana z jajkiem i szczypiorkiem

sałatka ziemniaczana z jajkiem i szczypiorkiem

Uwielbiam takie wiosenne połączenie jajek, szczypiorku, ziemniaków i sosu chrzanowego. Świeży i wyraźny smak. Całość sycąca i przyjemnie drażniąca podniebienie. 
W wykonaniu, tak jak i w jedzeniu - szybka 😊 
Można ją zabrać do pracy, ale trzeba wziąć pod uwagę intensywny zapach szczypiorku.
Można też uczynić z niej dodatek do mięsa.



czwartek, 9 lutego 2017

Ucierane ciasto pomarańczowe z mąki ryżowej - bezglutenowe

bezglutenowe ciasto pomarańczowe


Aromatyczne, pulchne i wilgotne ciasto o zapachu pomarańczy, polane pomarańczową czekoladą.... Pyszności 😋Przepis ten znalazłam na blogu KwestiaSmaku i zaadaptowałam do wersji bezglutenowej. 
Wyszło idealnie, ładnie wyrosło i wypiekło się.


wtorek, 7 lutego 2017

Kapusta marynowana - a'la chińszczyzna


kapusta marynowana

Chyba wszyscy lubią surówkę kapuścianą podawaną w chińskich jadłodajniach. 
Za delikatny ale wyraźny smak, idealne współgranie z daniami chińskimi i przepyszną chrupkość. 
Postanowiłam spróbować samodzielnie przygotować taką surówkę. 
Pogrzebałam w necie i z kilku znalezionych przepisów skonstruowałam mój własny, który daje produkt o fajnym, lekko kwaskowatym smaku. 
Surówka idealnie nadaje się nie tylko do chińszczyzny, np. domowych sajgonek, ale również do wszelkich dań mniej lub bardziej typowo polskich.




piątek, 3 lutego 2017

Kruche ciasteczka maślane z mąki kukurydzianej i ryżowej

maślane ciasteczka bezglutenowe

Według mojej córki pychotkowo chrupią. 
A według mnie rozpływają się w ustach, zostawiają niebiański posmak masła i rozsiewają przepyszny, maślany aromat, nawet po wystygnięciu.
Przepis bardzo prosty, bezglutenowy i nie może się nie udać. 
Na pewno długą nie poleżą... 😊




środa, 1 lutego 2017

Sajgonki z mięsem mielonym

sajgonki z mięsem mielonym


Danie raczej łatwe w wykonaniu a na pewno mniej pracochłonne niż krokiety... 
Wystarczy zrobić farsz, nałożyć na papier ryżowy, zwinąć i usmażyć. 
Wychodzi bardzo fajny obiad:)
Jeśli ktoś nie lubi smaku chińszczyzny może sobie darować przyprawy chińskie i użyć innych, ulubionych przypraw.



sobota, 28 stycznia 2017

Sos do sajgonek

sos chiński

Bardzo prosty i łatwy w wykonaniu sos. 
W smaku kwaśno-słodko-ostry. Intensywność każdego ze smaków można regulować wg preferencji. Moja wersja wyszła lekko ostra, lekko słodka i lekko kwaśna.
Sos idealnie sprawdził się z domowymi sajgonkami.
Z podanych proporcji wychodzi ok 250 ml sosu - wystarczy na długo.




piątek, 27 stycznia 2017

Chrustowe świderki z mąki kukurydzianej - bezglutenowe

faworki bezglutenowe


Uwielbiam chrust, ale dieta bezglutenowa nie pozwala mi na dobranie się do popularnych wypieków z cukierni. 
Z tego względu zmodyfikowałam stary przepis i zastąpiłam mąkę pszenną mąką kukurydzianą i skrobią ziemniaczaną.
Wyszły fajne ciasteczka - wchłonęłam połowę zaraz po usmażeniu:-)



wtorek, 24 stycznia 2017

Warstwowa sałatka z jajek, tuńczyka, kukurydzy i szczypiorku

sałatka z jajek tuńczyka kukurydzy i szczypiorku

Robiłam tę sałatkę w wersji z cebulą i z ogórkiem ale cebula nadała swoistego smaku a
 z ogórka popłynął sok i zrobiła się paćka.
Najlepsza wersja to moim zdaniem wersja ze szczypiorkiem, który fantastycznie, wiosennie komponuje się z jajkami i nadaje lekkiej wyrazistości i ostrości całej kompozycji smakowej.



niedziela, 22 stycznia 2017

Sernik na zimno z serków homogenizowanych z mrożonymi truskawkami

sernik z serków homogenizowanych

Tradycyjny i sprawdzony przepis na fajny deser. Dzieciaki go uwielbiają a i dorośli nie pogardzą. 
Wykorzystuję do niego truskawki mrożone, które powodują, że masa serniczkowa szybko się ścina. 
Spód można zrobić z biszkoptów, z ciastek lub można ułożyć kawałki jakiegoś ciasta. 
Ja właśnie wykorzystałam resztki ciasta bezglutenowego, które jakoś nie poszło.



sobota, 21 stycznia 2017

Kluski z kaszy jaglanej i mąki kukurydzianej - bezglutenowe

kluski z kaszy jaglanej i mąki kukurydzianej

Prosty przepis na kluski, które mogą być podawane jako dodatek do gulaszu czy sosu grzybowego lub na słodko - np. z twarożkiem. 
Wykonanie zajmuje mniej więcej tyle samo czasu co wykonanie kopytek czy klusków śląskich. 
Kluseczki  świetne na okres przeziębień i gryp - dzięki wspaniałym właściwościom kaszy jaglanej.



piątek, 13 stycznia 2017

Polewa z ptasiego mleczka

polewa z ptasiego mleczka


Zdarzyło mi się ostatnio znaczące nagromadzenie różnych gatunków ptasiego mleczka. Ogólnie bardzo je lubimy ale kiedy w szafie leży pięć paczek a obok góra innych, kuszących słodkości no to mus coś z tym zrobić. Akurat potrzebowałam polewy do babeczek i wyszła bardzo fajna glazura, którą wykorzystałam również na pierniczki.




wtorek, 10 stycznia 2017

Chleb bezglutenowy ze słonecznikiem i dynią

chleb bezglutenowy ze słonecznikiem i dynią

Chlebek ten robię właściwie co tydzień. Wychodzi mi kilka małych bochenków, które przechowuję w lodówce. Zwykle zapas kończy się po około tygodniu.
Chlebek ten najlepiej smakuje świeży i jeszcze lekko ciepły ale tak jest, w sumie, z każdym pieczywem. 
Drugiego dnia jest równie smaczny i chrupiący, potem już lekko czerstwieje. Potraktowany tosterem jest ponownie świetny.





piątek, 6 stycznia 2017

Kopytka z kaszą jaglaną - bezglutenowe

kopytka jaglane bezglutenowe

Całą rodziną uwielbiamy wszelkiego rodzaju kluchy. Pyzy, śląskie, kopytka, itp. moglibyśmy zajadać codziennie. 
Tyle, że dieta bezglutenowa ma swoje ograniczenia więc jeśli chcemy zjeść dobre kluchy bezglutenowe musimy je sobie sami zrobić. 
Kopytka z kaszą jaglaną mają jeszcze tę zaletę, że są idealne na okres przeziębień i innych wirusów.





czwartek, 5 stycznia 2017

Stripsy z piekarnika

kurczak na imprezę
Doskonałe danie na wszelkie imprezy. Idealnie zastępuje inne ciepłe dania, które zwyczajowo podaje się na imprezach, szczególnie tych dłuższych. 
Można je podawać zarówno na stół bufetowy, jako finger foods, jak i na stół zasiadany.
Zawsze należy je wesprzeć jakimś fajnym sosem - u mnie niezawodnie sprawdza się domowy sos barbecue. Zajadają dorośli i dzieciaki. 
A przygotowanie, co ważne, nie wiąże się z koniecznością długiego stania przy garach.

środa, 4 stycznia 2017

Orzechowiec bezglutenowy

biszkopt bezglutenowy z masą orzechową
Ambrozja na talerzu dla osób, które uwielbiają orzechy - np dla mnie:-) Przepis na masę podpatrzyłam u Ewy Wachowicz ale wykorzystałam ją w trochę innym połączeniu niż było w oryginalnym przepisie. Ciasto wyszło grzechu warte i stosunkowo łatwe do wykonania. Sama masa orzechowa właściwie nie może się nie udać, zważyć, itp. Słodki i mocno orzechowy smak w połączeniu z kakaowym biszkoptem i polewą orzechową daje mocne wrażenia smakowe. Na pewno będę ten przepis powtarzała wielokrotnie...

wtorek, 3 stycznia 2017

Pulchne, bezglutenowe racuchy z jabłkami

bezglutenowe racuchy z jabłkami


Idealne na kolację i raczej szybkie w przygotowaniu. Sprawdziły się również jako drugie śniadanie w pracy - po podgrzaniu w piekarniku lub mikrofali były jak świeżo usmażone. 
Z podanych składników wychodzi kolacja dla 3 osób - ok 12 sporych racuchów.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...